The educational legacy of Andrés Manjón: learning through play in the Ave María Schools
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
Abstract
This article focuses on the role of games in Manjonian pedagogy and their study based on the methodology of Historical Heritage. For this purpose, we take as an example the different games that still persist in the Ave María del Sacromonte Schools in Granada.
How to Cite
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
educational heritage, Andrés Manjón, Ave María schools, learn by playing, Granada
MORENO FERNÁNDEZ, Cristina Ma. EDUCACIÓN E INTEGRACIÓN SOCIAL: El Patrimonio Educativo de las Escuelas del Ave María del Sacromonte de Granada. Proyecto fin de Máster, 2008.
MORENO FERNÁNDEZ, Cristina Ma. "Una escuela de Cármenes: El patrimonio arquitectónico de las Escuelas del Ave María de Granada" [en línea]. En Cabás: Revista del Centro de Recursos, Interpretación y Estudios en materia educativa (CRIEME) de la Consejería de Educación del Gobierno de Cantabria (España) [publicación seriada en línea]. No 1. Junio, 2009.
PALMA VALENZUELA, Andrés. Avemarianos: Identidad y Memoria. Granada: Imprenta de las Escuelas del Ave-María, 2005.
PRELLEZO GARCÍA, José Manuel. Diario del Padre Manjón (1895-1905). Madrid: Biblioteca de Autores Cristianos, 1973.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Open Access
Cabás provides immediate free access to its content on the principle of making research freely available to the public, which encourages greater global knowledge sharing.
Cabás provides unrestricted access to all its content from the moment of publication in this electronic edition.
The publication is free of charge for the authors.