The educational legacy of Andrés Manjón: learning through play in the Ave María Schools

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##

Published 15-12-2010
Cristina Mª Moreno Fernández

Abstract

This article focuses on the role of games in Manjonian pedagogy and their study based on the methodology of Historical Heritage. For this purpose, we take as an example the different games that still persist in the Ave María del Sacromonte Schools in Granada.

How to Cite

Moreno Fernández, C. M. (2010). The educational legacy of Andrés Manjón: learning through play in the Ave María Schools. Cabás. International Journal on Historical-Educational Heritage, (04), 13–24. https://doi.org/10.35072/CABAS.2010.94.81.001 (Original work published December 21, 2023)
Abstract 122 | Cabas0402 (Español) Downloads 62

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Keywords

educational heritage, Andrés Manjón, Ave María schools, learn by playing, Granada

References
MANJÓN, Andrés. El Pensamiento del Ave-María: colonias escolares permanentes establecidas en los Cármenes de Granada y difundidas por toda España. Granada: Imprenta de las Escuelas del Ave-María, 1916.
MORENO FERNÁNDEZ, Cristina Ma. EDUCACIÓN E INTEGRACIÓN SOCIAL: El Patrimonio Educativo de las Escuelas del Ave María del Sacromonte de Granada. Proyecto fin de Máster, 2008.
MORENO FERNÁNDEZ, Cristina Ma. "Una escuela de Cármenes: El patrimonio arquitectónico de las Escuelas del Ave María de Granada" [en línea]. En Cabás: Revista del Centro de Recursos, Interpretación y Estudios en materia educativa (CRIEME) de la Consejería de Educación del Gobierno de Cantabria (España) [publicación seriada en línea]. No 1. Junio, 2009.
PALMA VALENZUELA, Andrés. Avemarianos: Identidad y Memoria. Granada: Imprenta de las Escuelas del Ave-María, 2005.
PRELLEZO GARCÍA, José Manuel. Diario del Padre Manjón (1895-1905). Madrid: Biblioteca de Autores Cristianos, 1973.
Section
Articles