Aldizkariari buruz
Cabásek Ikerketa-artikuluak, saiakuntza bibliografikoak, museo-esperientziak, aipamenak eta bestelako kolaborazioak argitaratzen ditu Hezkuntza eta Historia Ondarea aztertu, babestu eta zabaltzeko hainbat arlori buruz.
Cabásek topaketa-gune bat sortu nahi du gure hezkuntza-historiaren hainbat alderditan sakontzen duten ikerketa zientifiko eta/edo kalitatezkoentzat.
Cabás izaera zientifikoko argitalpen finkatua da, eta haren helburu nagusia da ikerketen, azterlanen, lanen eta abarren emaitzak zabaltzea Hezkuntza eta Historia Ondarearen esparruan.
Aldizkariaren helburua kalitatezko artikulu zientifikoak argitaratzea da, ondare historiko-hezitzailearen azterketarekin, hedapenarekin eta balioespenarekin lotutako ikerketak, azterlanak, gogoetak eta esperientziak erakusteko. Era berean, Cabásek topaketa-gune bat sortu nahi du gure hezkuntza-historiaren hainbat alderditan sakontzen duten ikerketa zientifiko eta/edo kalitatezkoentzat. Aldizkaria plurala da, eta ikasketa historiko-hezitzaileak lantzeko gai eta ikuspegi desberdinak biltzen ditu. Beste ekarpen batzuk ere egin nahi ditugu, ez erabat historikoak, baizik eta ondare-hezkuntzarekin eta ondare horren erabilera didaktikoekin lotuagoak daudenak.
Cabás Hezkuntza Ondare Historikoa Aztertzeko Espainiako Elkartearen adierazpen zientifikoko organoa da. 2023ko abendura arte, Kantabriako Gobernuaren Polanco Eskolako Baliabide, Interpretazio eta Ikasketa Zentroak argitaratu du. 2024tik aurrera UPV/EHUko Argitalpen Zerbitzuak argitaratzen du (Leioa, Bizkaia), Kantabriako Gobernuaren, Hezkuntza eta Historia Ondarea Aztertzeko Espainiako Elkartearen eta UPV/EHUko Hezkuntza Museoaren laguntzarekin. Aldizkariak, halaber, Espainiako Estatuko eta beste herrialde batzuetako hezkuntzaren museo pedagogiko edo historiakoetatik datozen artikuluak eta esperientziak argitaratzen ditu, museo horien prestakuntza-jarduerak eta horietan garatzen diren proiektuak agerian uzten dituzten lanekin.
Sarbide irekiaren adierazpena
Cabás sarbide irekiko aldizkaria da, eta horrek esan nahi du eduki guztia doan eskura daitekeela erabiltzailearentzat edo haren erakundearentzat. Erabiltzaileek artikuluen testu osoak irakurri, deskargatu, kopiatu, banatu, inprimatu, bilatu edo estekatu ditzakete, edo legezko beste edozein helburutarako erabili, argitaratzaileari edo egileari aldez aurretik baimenik eskatu gabe, betiere irabazi-asmorik gabe.Aldizkari hau Creative Commons Aitortu-EzKomertziala-EzEratorriak 4.0 Nazioarteko lizentzia baten mende dago. Cabás aldizkariak ez du tasarik kobratzen lanak bidaltzeagatik, ezta bere artikuluak argitaratzeagatik kuotarik ere.
Elkarreragingarritasun-politika
Aldizkariak OAI-PMH interfaze bat eskaintzen du (Open Archives Initiative - La for Metadata Harvesting), beste atari eta informazio-zerbitzu batzuk argitaratutako edukien metadatuetara sartu ahal izateko. Interfaze hori https://ojs.ehu.eus/index.php/cabas/oai helbidean dago eskuragarri.
Artxibatzea eta zaintza digitala
Segurtasun-kopia anitz eta bertsionatuen ohiko prozedurez gain, aldizkariaren edukia Euskal Herriko Unibertsitatearen gordailu instituzionalean errepikatzen da (Dspace, https://duraspace.org/dspace /). Aldizkariko dokumentu digital guztiak, ADDI biltegian daudenak (https://addi.ehu.es/handle/10810/66978), epe luzera zaintzeko helburuarekin, haien iraunkortasuna bermatzeko oinarrizko neurriak hartzen dira, hala nola: backupak, euskarri magnetikoetan biltegiratzea, formatuak seguruagoak bihurtzea, artxiboen osotasuna egiaztatzea, haien ustelkeria saihesteko, formatu edo software zaharkituak migratzea eta babes digitaleko metadatuak.
Egungo zenbakia
Zenbaki osoa
Artikuluak
Nuove piste di ricerca sul catalogo commerciale di oggetti didattici
Page 6-24
Evolución en la clasificación de objetos educativos a través de los catálogos de material de enseñanza en España (1880-1950)
Page 25-41
Los catálogos de material de enseñanza y los gabinetes de física
Page 42-63
La fotografía e imagen pública de la “Casa José Antonio” (Hogar Provincial del Niño) de Murcia en sus memorias durante el franquismo, 1948-1962
Page 64-86
Patria y religión: el nuevo currículo para la escuela elemental del periodo franquista. Un estudio a través del análisis de cuadernos escolares de género femenino
Page 87-106
Los rituales escolares en el País Vasco del franquismo
Page 107-127
Las primeras cajas y libros de lecciones de cosas y la puesta en práctica de la enseñanza intuitiva. No pidamos peras al olmo
Page 128-148
La grande cassettiera di Maria Montessori. La testimonianza di un pensiero in evoluzione
Page 149-166
Impacto de los discursos higiénicos y pedagógicos en la arquitectura escolar mexicana (1920-1940)
Page 167-187
La obligación de aprender a coser
Page 188-206
Prácticas educativas de Heritage Malta: Percepción de profesionales del ámbito de la cultura maltesa
Page 207-223
La innovación docente universitaria y su influencia en la museología social
Page 224-239
El laboratorio didáctico del Museu Pedagògic de Castelló
Page 240-254
La función social del Patrimonio Universitario: Claves de la Declaración de Sevilla
Page 255-268
Liburuen berri
Mainer Baqué, Juan (2024) Del elitismo a la masificación. Historia y memorias del bachillerato en el Ramón y Cajal de Huesca (1931-1990).
Page 270-276
- Zk.32 (2024)
- Zk.31 (2024)
- Zk.30 (2023)
- Zk.29 (2023)
- Zk.28 (2022)
- Zk.27 (2022)
- Zk.26 (2021)
- Zk.25 (2021)
- Zk.24 (2020)
- Zk.23 (2020)
- Zk.22 (2019)
- Zk.21 (2019)
- Zk.20 (2018)
- Zk.19 (2018)
- Zk.18 (2017)
- Zk.17 (2017)
- Zk.16 (2016)
- Zk.15 (2016)
- Zk.14 (2015)
- Zk.13 (2015)
- Zk.12 (2014)
- Zk.11 (2014)
- Zk.10 (2013)
- Zk.09 (2013)
- Zk.08 (2012)
- Zk.07 (2012)
- Zk.06 (2011)
- Zk.05 (2011)
- Zk.04 (2010)
- Zk.03 (2010)
- Zk.02 (2009)
- Zk.01 (2009)