Aldizkariari buruz

Cabásek Ikerketa-artikuluak, saiakuntza bibliografikoak, museo-esperientziak, aipamenak eta bestelako kolaborazioak argitaratzen ditu Hezkuntza eta Historia Ondarea aztertu, babestu eta zabaltzeko hainbat arlori buruz.

Cabásek topaketa-gune bat sortu nahi du gure hezkuntza-historiaren hainbat alderditan sakontzen duten ikerketa zientifiko eta/edo kalitatezkoentzat.

Cabás izaera zientifikoko argitalpen finkatua da, eta haren helburu nagusia da ikerketen, azterlanen, lanen eta abarren emaitzak zabaltzea Hezkuntza eta Historia Ondarearen esparruan.

Aldizkariaren helburua kalitatezko artikulu zientifikoak argitaratzea da, ondare historiko-hezitzailearen azterketarekin, hedapenarekin eta balioespenarekin lotutako ikerketak, azterlanak, gogoetak eta esperientziak erakusteko. Era berean, Cabásek topaketa-gune bat sortu nahi du gure hezkuntza-historiaren hainbat alderditan sakontzen duten ikerketa zientifiko eta/edo kalitatezkoentzat. Aldizkaria plurala da, eta ikasketa historiko-hezitzaileak lantzeko gai eta ikuspegi desberdinak biltzen ditu. Beste ekarpen batzuk ere egin nahi ditugu, ez erabat historikoak, baizik eta ondare-hezkuntzarekin eta ondare horren erabilera didaktikoekin lotuagoak daudenak.

Cabás Hezkuntza Ondare Historikoa Aztertzeko Espainiako Elkartearen adierazpen zientifikoko organoa da. 2023ko abendura arte, Kantabriako Gobernuaren Polanco Eskolako Baliabide, Interpretazio eta Ikasketa Zentroak argitaratu du. 2024tik aurrera UPV/EHUko Argitalpen Zerbitzuak argitaratzen du (Leioa, Bizkaia), Kantabriako Gobernuaren, Hezkuntza eta Historia Ondarea Aztertzeko Espainiako Elkartearen (aldizkariaren edizio-kostuak bere gain hartzen dituena) eta UPV/EHUko Hezkuntza Museoaren laguntzarekin. Aldizkariak, halaber, Espainiako Estatuko eta beste herrialde batzuetako hezkuntzaren museo pedagogiko edo historiakoetatik datozen artikuluak eta esperientziak argitaratzen ditu, museo horien prestakuntza-jarduerak eta horietan garatzen diren proiektuak agerian uzten dituzten lanekin.

Sarbide irekiaren adierazpena

Cabás sarbide irekiko aldizkaria da, eta horrek esan nahi du eduki guztia doan eskura daitekeela erabiltzailearentzat edo haren erakundearentzat. Erabiltzaileek artikuluen testu osoak irakurri, deskargatu, kopiatu, banatu, inprimatu, bilatu edo estekatu ditzakete, edo legezko beste edozein helburutarako erabili, argitaratzaileari edo egileari aldez aurretik baimenik eskatu gabe, betiere irabazi-asmorik gabe.
Aldizkari hau Creative Commons Aitortu-EzKomertziala-EzEratorriak 4.0 Nazioarteko lizentzia baten mende dago. Cabás aldizkariak ez du tasarik kobratzen lanak bidaltzeagatik, ezta bere artikuluak argitaratzeagatik kuotarik ere.

Elkarreragingarritasun-politika

Aldizkariak OAI-PMH interfaze bat eskaintzen du (Open Archives Initiative - La for Metadata Harvesting), beste atari eta informazio-zerbitzu batzuk argitaratutako edukien metadatuetara sartu ahal izateko. Interfaze hori https://ojs.ehu.eus/index.php/cabas/oai helbidean dago eskuragarri.

Artxibatzea eta zaintza digitala

Segurtasun-kopia anitz eta bertsionatuen ohiko prozedurez gain, aldizkariaren edukia Euskal Herriko Unibertsitatearen gordailu instituzionalean errepikatzen da (Dspace, https://duraspace.org/dspace /). Aldizkariko dokumentu digital guztiak, ADDI biltegian daudenak (https://addi.ehu.es/handle/10810/66978), epe luzera zaintzeko helburuarekin, haien iraunkortasuna bermatzeko oinarrizko neurriak hartzen dira, hala nola: backupak, euskarri magnetikoetan biltegiratzea, formatuak seguruagoak bihurtzea, artxiboen osotasuna egiaztatzea, haien ustelkeria saihesteko, formatu edo software zaharkituak migratzea eta babes digitaleko metadatuak.


Egungo zenbakia

Argitaratua: 2024-12-10

Artikuluak

Nuove piste di ricerca sul catalogo commerciale di oggetti didattici

Francesca Pizzigoni
Abstract 101 | Cabas3201 (Italiano) Downloads 85

Page 6-24

Evolución en la clasificación de objetos educativos a través de los catálogos de material de enseñanza en España (1880-1950)

M José Martínez Ruiz-Funes, José Pedro Marín Murcia, Lucía Amorós Poveda
Abstract 184 | Cabas3202 (Español) Downloads 111

Page 25-41

Los catálogos de material de enseñanza y los gabinetes de física

Paulí Dávila Balsera, Luis María Naya Garmendia, Joana Miguelena Torrado
Abstract 132 | Cabas3203 (Español) Downloads 84

Page 42-63

Patria y religión: el nuevo currículo para la escuela elemental del periodo franquista. Un estudio a través del análisis de cuadernos escolares de género femenino

Bienvenido Martín Fraile, Gabriel Parra Nieto, Beatriz Sánchez Barbero
Abstract 168 | Cabas3205 (Español) Downloads 106

Page 87-106

Los rituales escolares en el País Vasco del franquismo

Peio Manterola Pavo
Abstract 118 | Cabas3206 (Español) Downloads 102

Page 107-127

Las primeras cajas y libros de lecciones de cosas y la puesta en práctica de la enseñanza intuitiva. No pidamos peras al olmo

Carmen Sanchidrián Blanco, María Dolores Molina Poveda, Victoria Eugenia Álvarrez Jiménez
Abstract 98 | Cabas3207 (Español) Downloads 81

Page 128-148

La grande cassettiera di Maria Montessori. La testimonianza di un pensiero in evoluzione

Martine Gilsoul
Abstract 193 | Cabas3208 (Italiano) Downloads 130

Page 149-166

Impacto de los discursos higiénicos y pedagógicos en la arquitectura escolar mexicana (1920-1940)

Jennifer Domínguez Rodríguez
Abstract 126 | Cabas3209.pdf (Español) Downloads 91

Page 167-187

La obligación de aprender a coser

Carmen Diego Pérez, Montserrat González Fernández
Abstract 105 | Cabas3210 (Español) Downloads 82

Page 188-206

La innovación docente universitaria y su influencia en la museología social

Estefanía Monforte García
Abstract 108 | Cabas3212 (Español) Downloads 72

Page 224-239

El laboratorio didáctico del Museu Pedagògic de Castelló

Joan Andrés Traver Martí, Mark Lapiedra Ortega , Tomás Segarra Arnau
Abstract 106 | Cabas3213 (Español) Downloads 86

Page 240-254

La función social del Patrimonio Universitario: Claves de la Declaración de Sevilla

Cristina Yanes Cabrera, Luis Méndez Rodriguez
Abstract 95 | Cabas3214 (Español) Downloads 71

Page 255-268

Liburuen berri

Convocatoria del Número Monográfico de Cabás: Narrativas disidentes, patrimonios controversiales e interseccionalidad crítica: experiencias desde educación histórica y museos

PLAZOS:

  • Fecha límite para la presentación de propuestas de artículos: 10 de septiembre de 2025.
  • Notificación de aceptación: 30 de septiembre de 2025.
  • Entrega de los artículos por parte de los autores/as: 31 de enero de 2026.
  • Publicación del número monográfico: junio de 2026.