Revitalising oral sources in education
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
Published
15-12-2009
José Miguel Saiz Gómez
Ana Mª Chacón Pedrosa
Abstract
In this work we consider the use of oral sources in different educational fields with the aim of providing new tools to disseminate the educational history of the 20th century through the study of the experiences of teachers and former pupils.
How to Cite
Saiz Gómez, J. M., & Chacón Pedrosa, A. M. (2009). Revitalising oral sources in education. Cabás. International Journal on Historical-Educational Heritage, (02), 151–163. https://doi.org/10.35072/CABAS.2009.12.44.022 (Original work published December 21, 2023)
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Keywords
Oral sources
References
ALTED VIGIL, A. (2006). Métodos y técnicas de investigación en historia moderna e historia contemporánea. Editorial Universitaria Ramón Areces.
Deporte vol. 4 (13) pp. 45-57. http://cdeporte.rediris.es/revista/revista13/evaluavida.htm
FERRANDO PUIG, E. (2006) "fuentes orales e investigación histórica. Orientaciones metodológicas para crear fuentes orales de calidad en el contexto de un proyecto de investigación histórica. Barcelona, ediciones del Serbal.
HERNÁNDEZ, F. Y SANCHO, J.Mª (2007). "El papel de la formación en las historias de vida del docente". Cuadernos de pedagogía, n° 374, pp 40- 43.
JIMÉNEZ, CRISTINA; PEREDA, ROSA, "Libro de vida" [en línea]. Cabás: Revista del Centro de Recursos, Interpretación y Estudios en materia educativa (CRIEME) de la Consejería de Educación del Gobierno de Cantabria (España) [publicación seriada en línea]. N. ° 1. Junio 2009. ISSN 1989-5909 [Consulta: 12-12-2009].
LÓPEZ PASTOR, E. Y MONJAS AGUADO, R (2004). Las historias de vida en la formación inicial del profesorado de Educación Física. Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y el
LÓPEZ PASTOR, V.M.; GARCÍA-PEÑUELA, A.; PÉREZ BRUNICARDI, D.;
SILES GONZÁLEZ, J. (2006). La historia basada en fuentes orales. Arch Memoria; 3(1). http://www.index-f.com/memoria/3/a0600.php
Deporte vol. 4 (13) pp. 45-57. http://cdeporte.rediris.es/revista/revista13/evaluavida.htm
FERRANDO PUIG, E. (2006) "fuentes orales e investigación histórica. Orientaciones metodológicas para crear fuentes orales de calidad en el contexto de un proyecto de investigación histórica. Barcelona, ediciones del Serbal.
HERNÁNDEZ, F. Y SANCHO, J.Mª (2007). "El papel de la formación en las historias de vida del docente". Cuadernos de pedagogía, n° 374, pp 40- 43.
JIMÉNEZ, CRISTINA; PEREDA, ROSA, "Libro de vida" [en línea]. Cabás: Revista del Centro de Recursos, Interpretación y Estudios en materia educativa (CRIEME) de la Consejería de Educación del Gobierno de Cantabria (España) [publicación seriada en línea]. N. ° 1. Junio 2009.
LÓPEZ PASTOR, E. Y MONJAS AGUADO, R (2004). Las historias de vida en la formación inicial del profesorado de Educación Física. Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y el
LÓPEZ PASTOR, V.M.; GARCÍA-PEÑUELA, A.; PÉREZ BRUNICARDI, D.;
SILES GONZÁLEZ, J. (2006). La historia basada en fuentes orales. Arch Memoria; 3(1). http://www.index-f.com/memoria/3/a0600.php
Issue
Section
Experiences
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Open Access
Cabás provides immediate free access to its content on the principle of making research freely available to the public, which encourages greater global knowledge sharing.
Cabás provides unrestricted access to all its content from the moment of publication in this electronic edition.
The publication is free of charge for the authors.